zalome

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2018

Nått litet som fick betyda så mycket

Av Zalome - 4 augusti 2018 21:45

Tänk på småsaker egentligen Kanske betyda väldigt mycket. Häromdagen var jag ute på stan tillsammans med min kontaktperson hade varit och sett på bio och sett Mamma Mia en mycket trevlig film även om jag återigen blev kränkt av personalen på biografen. Bara för att man är storvuxen och sitter i rullstol betyder inte att man inte är kompetent. Varje gång jag kommer till bion informerar om man att hissen bara tar 220 kg, 220 kg för mig inte bara det är gott och väl mer än tillräckligt  själva verket skulle personalen mer än väl kunna åka med mig i hissen men detta är ju inte aktuellt dåligt bara en för själva rullstolen tomt trots att jag talar om att det inte är några problem och att min kontaktperson intyg om att vikten inte överhuvudtaget att vara problem så återupprepa dom oron för att vikten inte ska räcka om och om igen vilket blir väldigt utsatt läge för mig som redan känner mig uttittad.  jag som lever med ångest är redan från början i utsatt läge att du behöver inför övriga besökare upprepade gånger försvara min rätt till att åka hissen med rullstolen blir väldigt kränkande. Att man inte har tagit bort sätena och gjort en ordentlig rullstolsplats är också ett väldigt jobbig situation eftersom Detta innebär att min rullstol kommer att stå i vägen att tränga in den som sitter bredvid Jag kommer även skymma för personerna som sitter på vardera sidan om mig. Efter sätet även var placerat precis vid ingången så tänkte jag för hela  entrén  vilket gjorde att övriga besökare var tvungna att klämma sig förbi trots att jag försökte komma åt sidan så mycket kunder. Men trots att den som sagt var en väldigt jobbig situation kände jag mig ändå glad efteråt att ha haft en trevligt biobesök då det inte är lätt att komma ut och får känna sig normal och levande när man lider av  ångest och posttraumatisk stress. Efter biobesöket gick vi ner på stan, det var festival i stan.  Eftersom jag har svårt för miljö med mycket folk och jag redan var slut körd efter händelsen med personalen på bio var ångest en stor och jag kände mig väldigt instabil. Det var då den lilla saken hände som för mig var mycket mycket stor där mitt bland alla människor träffade min läkare och som också är ett stort stöd och trots att hon hade semester så stannade upp och såg mig Hon hörde sig för hur jag mådde och gav mig en stor kram och tala om att hon var glad att se mig ute bland alla dessa människor. Den där kramen det var det lilla som var det enormt stora för mig det var en kram inte bara en hälsning kram utan en kram som sa att hon verkligen brydde sig att hon verkligen var glad att se mig. Den kramen har jag burit med mig hela denna veckan och känner mig så otroligt tacksam för att jag har fått den. Så du som vet med dig att du har en vän som har det lite tufft och som du kanske inte hört av dig till på länge Kom ihåg att en liten liten handling från dig ett telefonsamtal eller en kram när de möter dem kan betyda så otroligt mycket.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Aj

Av Zalome - 14 augusti 2018 23:12

Tappade balansen i söndags och när jag tog emot mig med vänster hand så knäcktes det till och sedan dess har jag haft ordentligt ont i handleden och ut i tummen. Nu har det gått 2,5 dygn och de är fortfarande ont så bara hoppas att de inte är nått al...

Av Zalome - 13 augusti 2018 19:15

Försöker hålla i hop, försöker vara stark. Men inom mig spränger känslorna  ögonen tåras och det känns som hela bröstkorgen ska sprängas. Men jag är tyst och ler. Vill inte att du ska se, vill inte du ska förstå  hur illa jag verkligen mår....

Av Zalome - 12 augusti 2018 23:45


       som ett lermonster allt jag ser på blir sunkit  allt jag vidrör nersölat med lera och smuts. Jag är en varelse du inte ens vill ta i med tång.   ...

Av Zalome - 10 augusti 2018 20:15

  Redan klockan 10.30 på förmiddagen åkte kontaktpersonen och jag ner till båthamnen och fiskade. Vi ställde oss på den stora bryggan som går ut en bit från stranden alldeles vid stegen som går ner till vattnet satte jag mig då jag tidigare har få...

Av Zalome - 9 augusti 2018 22:20

  Känner mig alldeles yr av alla känslor som snurrar i huvudet.     ...

Presentation

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2018
>>>

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards