zalome

Alla inlägg den 10 augusti 2018

Av Zalome - 10 augusti 2018 20:15

 

Redan klockan 10.30 på förmiddagen åkte kontaktpersonen och jag ner till båthamnen och fiskade. Vi ställde oss på den stora bryggan som går ut en bit från stranden alldeles vid stegen som går ner till vattnet satte jag mig då jag tidigare har fått mycket fisk just vid den stegen. Man hade sagt att det skulle bli en regnig eftermiddag Så vi ville komma iväg hyfsat tidigt, jag hade klätt mig i en orange  kort klänning med smala axelband och ett par cykelbyxor. Eftersom det blåste mycket jag kändes inte solen så stark utan för första gången på länge var det riktigt skönt sitta ute. Fiskarna varpå hugget och så fort jag stoppar ner metspöt i vattnet så hög de kolla upp en som var med hjälpte mig att kroka av fisken och under tiden tog jag hand om hennes metspö. När hon kom tillbaka med mitt metspö hade jag redan på henne och så fortsatte det under ett par tre timmar tyvärr kom det väldigt mycket bil och vi var till slut fånga avslutat fisket. Viktor upp till kiosken och köpte oss en glass Sundbyholms klassen innehåll tre kulor glass Jag valde päron blåbär och choklad samt att det var mjukglass med kolasås uppe på. Glassen smälter dock väldigt fort och randigt överallt trots att jag försökte äta så fort jag kunde. Vi beslutade oss för att åka och handla mat på Spicy Hot och ta med hem, på vägen hem åkte du via sjukhuset och när vi kom till viadukten där järnvägen passerar på bron ovanför vägen fick jag se en äldre man med vitt hår stå på spåret att hänga ut över räcket. Tänkte Han hoppa eller planerade han att lägga sig på spåret, När kommer nästa tåg? Jag ser fyra fem barn i yngre ålder stå nedanför bron samt en utländsk kvinna.  jag kommenterade jag sett för kontaktpersonen som funderar på om vi behöver ringa polisen vilket jag tycker låter som en bra idé då är jag inte själv känner att jag klarar av att ringa  tackar jag ja tillhennes erbjudande om att hon skulle ringa Hon säger att hon ska ringa 114 14 men jag föreslår att hon ska ringa 112. Hon tycker dock att det är 14 14 Men när hon står där inte får något svar frågade hon åter om och kanske ändå borde ringa 112 och jag säger att jag tycker det är så Detta är ju det pågående  brott/trauma. 112 blir den kopplad till  rätt polisstation och därför de vet att de redan fått in anmälan om mannen. Jag beslutar mig för att ta en sväng till affären och handla innan jag går upp på vägen  passerar jag åter bron inom synhåll och se då att mannen redan är borta.  trots att det inte var någon jag kände och trots att jag ändå inte var direkt inblandade i  händelsen så kändes det mycket obehagligt och den händelse jag burit med mig under dagen.    

   

Presentation

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2018
>>>

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards